Ať už se chystáte na svůj první firemní veletrh nebo již zkušeně vystavujete delší dobu, vždy se hodí zkontrolovat si před začátkem pár tipů ke zdárnému průběhu akce i vhodné propagaci, aby vám veletrh přinesl to nejdůležitější – nově navázané obchodní vztahy.
Jak firmu vhodně propagovat
Ke vhodné propagaci stánku využijte výstavní systémy s logem vaší firmy. Jedná se navíc o pohodlné zázemí pro vás či vaše zaměstnance na veletrhu, kam si můžete umístit osobní věci a reklamní materiály k osobní komunikaci, které pak předáte potenciálním zákazníkům. Můžete zde mít i desky s novými kontrakty.
Pokud máte k dispozici větší pronajaté místo, hodit se vám mohou i výstavní vitríny, kam umístíte tištěné marketingové texty, letáky a další. Je na vás, co do vitríny umístíte, pečlivě však zvažte výběr materiálů. Nebojte se použít i tiskoviny větších rozměrů, které procházející zaujmou. Vyvažte obrázky podrobnou obsahovou stránku, můžete přidat i odborný leták nebo článek z firemních stránek.
Příprava před veletrhem
Před samotnou akcí věnujte dostatečný čas přípravě. Sepište si koncepci, jak chcete k propagaci na veletrhu přistupovat, co je pro vás klíčové, jaký zvolíte přístup. Zahrňte seznam propagačních materiálů k přípravě, letáky, bannery, brožury. Věnujte pozornost i správnému dresscode, někdo zvolí formální oblečení, jiný zase firemní trička se zajímavým potiskem.
Věnujte čas schůzce s kolegy, kteří s vámi veletrh budou připravovat. Slaďte své představy a rozdělte si přípravu před veletrhem a také role při setkávání se s klienty. Informujte se o jejich jazykových znalostech, zvlášť pokud se jedná o akci v zahraničí. Pečlivě se připravte také na všetečné otázky zákazníků, aby vás nic nemohlo překvapit.
Výstavní stánek je to první, co procházející zaujme. Nebojte se tedy barev a lákavých potisků, samozřejmě v duchu serióznosti vaší firemní kultury. Přilákejte klienty vhodnou vizuální propagací a první krok máte za sebou. Jak pak přistoupíte ke komunikaci s novými či stávajícími zákazníky je již na vás.