Cesta k vyšším ziskům často vede přes efektivní snižování výdajů. Úspory na správných místech mohou vyléčit firemní kasičku a stabilizovat cashflow tak, aby bylo možné investovat. Jenomže to se v době pandemie lehko řekne. Aktuální podnikatelské klima není vůbec příznivé a není náhoda, že loni vzniklo nejméně firem za uplynulých pět let. Pokud jste se však navzdory všem překážkám rozhodli začít nové podnikání, případně pokračovat v zajetých kolejích, nechte si projít hlavou následující tipy.
Provozovna? Možná ji nepotřebujete
Mít k dispozici reprezentativní kancelář na prestižní adrese je příjemné, ale co když v ní většinu času trávíte sami? Práce z domu je mnohem levnější – a pokud si ji dobře zorganizujete, tak i časově úspornější. V domácím prostředí lze poměrně snadno řídit i početnější tým. Pomohou vám v tom správné sady nástrojů.
Pořiďte si podnikový informační systém
Bez ohledu na to, zda se zabýváte obchodem, výrobou, poskytováním IT služeb nebo třeba finančním poradenstvím, můžete ušetřit spoustu drahocenného času pomocí vhodně zvoleného ERP. Podnikový informační systém automatizuje rutinní úkoly, zpřehledňuje vnitropodnikovou komunikaci a umožňuje jednoduchý reporting či analýzy. Menší firmě může pro začátek stačit přehledný účetní systém – dobrou volbou jsou softwarové produkty, které lze v případě potřeby doplnit o další moduly. Například český RIS od Saul informační systém s.r.o.
Naučte se delegovat a outsourcovat práci
Oplýváte odbornými dovednostmi, ale většinu pracovní doby řešíte maličkosti, které by zvládl méně zkušený pracovník? Najměte si někoho s nižší hodinovou sazbou, než je ta vaše, a využívejte svůj potenciál naplno. Stejné pravidla platí také pro odborníky v řadách vašeho týmu – ani oni by neměli ztrácet čas triviálními úkony. A naopak se zamyslete nad úvazky zaměstnanců, pro něž nemáte dostatek práce. Nevyplatilo by se vám, kdybyste jejich pracovní náplň outsourcovali?